2023-12-08 22:45:48
Webbkarta
-
Startsida Energimarknadsinskeptionen
-
Bransch
- Certifiering av transmissionsnätsföretag
- Ellagens kundnära bestämmelser
- Elmarknadshubb och elhandlarcentrisk modell
- Energiinfrastrukturprojekt (PCI)
-
EU-direktiv och förordningar
- Direktiv
-
Förordningar
- Byråförordningen
-
Elmarknadsförordningen
- Artikel 6.8-6.9 undantag från skyldigheter vid upphandling av balanskapacitet
- Artikel 11.1 fastställande av värdet av förlorad last (VoLL)
- Artikel 16.9 undantag från kravet att göra 70 procent av sammanlänkningskapacitet tillgänglig för marknadsaktörer
- Artikel 35.1 etablering av ett nordiskt regionalt samordningscentrum
- Artikel 37.5 RCC-uppgifter samt regional dimensionering
- Riskberedskapsförordningen
-
Kommissionsförordningar (nätkoder)
- Bakgrund och genomförande - kommissionsförordningar
- Nätanslutning av generatorer (RfG)
- Anslutning av förbrukare (DCC)
- Nätanslutning av system för högspänd likström (HVDC)
-
Kapacitetstilldelning och hantering av överbelastning (CACM)
- Artikel 15 Framtagande av kapacitetsberäkningsregioner CACM
- Artikel 16 Metod för tillhandahållande av produktions- och lastdata CACM
- Artikel 17 Metod för gemensam nätmodell CACM
- Artikel 20 Metod för samordnad kapacitetsberäkning - Baltikum CACM
- Artikel 20 Metod för samordnad kapacitetsberäkning - Norden CACM
- Artikel 20 Samordnad kapacitetsberäkning inom Hansa CACM
- Artikel 35 Metod för samordnad omdirigering och motköp – Baltikum CACM
- Artikel 35 Metod för samordnad omdirigering och motköp – Hansa CACM
- Artikel 35 Metod för samordnad omdirigering och motköp – Norden CACM
- Artikel 36 Förslag på back-up metod CACM
- Artikel 37 Förslag på algoritmutveckling CACM
- Artikel 40 och 53 Produkter för den gemensamma dagen före- och intradagskopplingen CACM
- Artikel 41 och 54 Harmoniserade högsta och lägsta priser CACM
- Artikel 43 och 56 Metod för beräkning av planerade utbyten till följd av dagen före- och intradagskopplingen CACM
- Artikel 44 Fastställande av reservförfarande - Hansa CACM
- Artikel 44 Fastställande av reservförfaranden – Baltikum CACM
- Artikel 44 Fastställande av reservförfaranden – Norden CACM
- Artikel 45 och 57 Arrangemang för att möjliggöra för fler NEMO:s i ett elområde CACM
- Artikel 4 Utnämning av nominerade elmarknadsoperatörer CACM
- Artikel 55 Prissättning av intradagskapacitet CACM
- Artikel 59 Förslag på öppnings- och stängningstider för kapacitetstilldelning mellan elområden på intradagsmarknaden CACM
- Artikel 68.6 Överföringsformer för gränsöverskridande clearing och avräkning CACM
- Artikel 69 Förslag på en gemensam tidsgräns för garanterad kapacitet på dagen före-marknaden CACM
- Artikel 73 Metod för fördelning av intäkter från överbelastning CACM
- Artikel 74 Metod för att dela kostnader för omdirigering och motköp – Hansa CACM
- Artikel 74 Metod för att dela kostnader för omdirigering och motköp – Norden CACM
- Artikel 74 Metod för att dela kostnader för omdirigreing och motköp - Baltikum CACM
- Artikel 77 Övergripande regler för gränsöverskridande clearing och avräkning CACM
- Artikel 7 Plan om gemensamt upprätthållande av funktioner hos marknadskopplingsoperatören (MCO) CACM
-
Förhandstilldelning av kapacitet (FCA)
- Artikel 10 Metod för samordnad kapacitetsberäkning för långsiktiga tidsramar - Baltikum
- Artikel 10 Metod för samordnad kapacitetsberäkning för långsiktiga tidsramar - Hansa
- Artikel 10 Metod för samordnad kapacitetsberäkning för långsiktiga tidsramar – Norden
- Artikel 17 Metod för tillhandahållande av produktions- och lastdata
- Artikel 18 Metod för gemensam nätmodell
- Artikel 30.1, 30.2 och 30.5 b) Beslut att det inte ska utfärdas långsiktiga överföringsrättigheter för elområdesgränsen Danmark 1 (DK1) – Sverige 3 (SE3) samt säkerställa andra långsiktiga risksäkringsmöjligheter
- Artikel 30.1, 30.2 och 30.5 b) Beslut att det inte ska utfärdas långsiktiga överföringsrättigheter för elområdesgränsen Danmark 2 (DK2) – Sverige 4 (SE4) samt säkerställa andra långsiktiga risksäkringsmöjligheter
- Artikel 30.1, 30.2 och 30.5 b) Beslut att det inte ska utfärdas långsiktiga överföringsrättigheter för elområdesgränsen Litauen (LT) – Sverige 4 (SE4) samt säkerställa andra långsiktiga risksäkringsmöjligheter
- Artikel 30.1 och 30.2 Beslut att det inte ska utfärdas långsiktiga överföringsrättigheter för elområdesgränsen Finland (FI) – Sverige 1 (SE1)
- Artikel 30.1 och 30.2 Beslut att det inte ska utfärdas långsiktiga överföringsrättigheter för elområdesgränsen Finland (FI) – Sverige 3 (SE3)
- Artikel 30.1 och 30.2 Beslut att det inte ska utfärdas långsiktiga överföringsrättigheter för elområdesgränsen Polen (PL) – Sverige 4 (SE4)
- Artikel 30.3, 30.4 och 30.5 Bedömning av risksäkringsmöjligheter på elområdesgränsen Danmark 1 (DK1) – Sverige 3 (SE3)
- Artikel 30.3, 30.4 och 30.5 Bedömning av risksäkringsmöjligheter på elområdesgränsen Danmark 2 (DK2) – Sverige 4 (SE4)
- Artikel 30.3, 30.4 och 30.5 Bedömning av risksäkringsmöjligheter på elområdesgränsen Finland (FI) – Sverige 1 (SE1)
- Artikel 30.3, 30.4 och 30.5 Bedömning av risksäkringsmöjligheter på elområdesgränsen Finland (FI) – Sverige 3 (SE3)
- Artikel 30.3, 30.4 och 30.5 Bedömning av risksäkringsmöjligheter på elområdesgränsen Litauen (LT) – Sverige 4 (SE4)
- Artikel 30.3, 30.4 och 30.5 Bedömning av risksäkringsmöjligheter på elområdesgränsen Polen (PL) – Sverige 4 (SE4)
- Artikel 30.3, 30.4 och 30.5 Bedömning av risksäkringsmöjligheter på elområdesgränsen Tyskland/Luxemburg (DE/LU) – Sverige 4 (SE4)
- Artikel 30.6 Beslut om arrangemang elområdesgränsen Danmark 1 (DK1) – Sverige 3 (SE3)
- Artikel 30.6 Beslut om arrangemang elområdesgränsen Danmark 2 (DK2) – Sverige 4 (SE4)
- Artikel 30.6 Beslut om arrangemang för elområdesgränsen Litauen (LT) - Sverige 4 (SE4)
- Artikel 49 och 59 Förslag till uppsättning av krav och till inrättandet av den gemensamma tilldelningsplattformen samt fördelning av kostnader för att inrätta, utveckla och driva den gemensamma tilldelningsplattformen
- Artikel 51 (1) Ansökan om godkännande av förslag till harmoniserade regler för tilldelning av långsiktiga överföringsrättigheter
- Artikel 57 Metod för fördelning av intäkter från överbelastning
-
Balanshållning avseende el (EB)
- Artikel 12(3) Ansökan om undantag från publicering av information om enskilda bud
- Artikel 18 Villkor för leverantörer av balanstjänster och balansansvariga parter
- Artikel 20 Europeiska plattformen för utbyte av balansenergi från frekvensåterställningsreserver med manuell aktivering
- Artikel 20 Ändring av europeiska plattformen för utbyte av balansenergi från frekvensåterställningsreserver med manuell aktivering
- Artikel 21 Europeiska plattformen för utbyte av balansenergi från frekvensåterställningsreserver med automatisk aktivering
- Artikel 21 Ändring av europeiska plattformen för utbyte av balansenergi från frekvensåterställningsreserver med automatisk aktivering
- Artikel 22 Europeiska plattformen för processen för nettning av obalanser
- Artikel 22 Ändring av europeiska plattformen för nettning av obalanser
- Artikel 25 Förteckning över standardprodukter
- Artikel 29 Aktivering av bud på balansenergi från den gemensamma rangordningslistan
- Artikel 30 Prissättning av balansenergi och kapacitet mellan elområden som används för utbyte av balansenergi eller för att driva processen för nettning av obalanser
- Artikel 30 Ändring av metod för prissättning av balansenergi och kapacitet mellan elområden som används för utbyte av balansenergi eller för att driva processen för nettning av obalanser
- Artikel 33(1) Förslag till fastställandet av gemensamma och harmoniserade regler och processer för utbyte och upphandling av FCR-balanskapacitet
- Artikel 33 Harmoniserade regler och processer för utbyte och upphandling av balanskapacitet avseende frekvensåterställningsreserver med automatisk aktivering
- Artikel 33 Harmoniserade regler och processer för utbyte och upphandling av balanskapacitet avseende frekvensåterställningsreserver med manuell aktivering
- Artikel 33 Ändring av metod för harmoniserade regler och processer för utbyte och upphandling avseende frekvenshållningsreserver
- Artikel 34 Undantag från att tillåta leverantörer av balanstjänster att överföra sina skyldigheter avseende frekvensåterställningsreserver med manuell aktivering
- Artikel 34 Undantag för att inte tillåta leverantörer av balanstjänster att överföra sina skyldigheter
- Artikel 34 Undantag för att inte tillåta leverantörer av balanstjänster att överföra sina skyldigheter avseende frekvenshållningsreserver
- Artikel 37(3) Kapacitetsberäkningmetoden för balaseringstidsramen i den kapacitetsberäkningregionen Norden
- Artikel 37 Kapacitetsberäkningmetoden för balaseringstidsramen i den kapacitetsberäkningregionen Hansa
- Artikel 37 Nytt metodförslag för kapacitetsberäkningsmetod i balanseringstidstidsramen för kapacitetsberäkningsregionen Baltikum
- Artikel 38(3) Harmoniserad metod för kapacitetstilldelning
- Artikel 38 Tillämpning av marknadsbaserad tilldelningsprocess för balanskapacitet
- Artikel 38 Ändring av tillämpning av marknadsbaserad tilldelningsprocess för balanskapacitet
- Artikel 40 Samoptimerad tilldelningsprocess för kapacitet
- Artikel 41 Metod för en marknadsbaserad tilldelningsprocess för kapacitetsberäkningsregionen Baltikum
- Artikel 41 Metod för en marknadsbaserad tilldelningsprocess för kapacitetsberäkningsregionen Hansa
- Artikel 41 Metod för marknadsbaserad tilldelningsprocess för kapacitetsberäkningsregionen Norden
- Artikel 44(3) Förslag till ytterligare avräkningsmekanism
- Artikel 50.1 Gemensamma avräkningsregler mellan TSOer
- Artikel 50.3 och 51.1 Gemensamma avräkningsregler för all avsiktliga samt oavsiktliga energiutbyten inom synkronområdet Norden
- Artikel 50.4 Gemensamma avräkningsregler för avsiktliga energiutbyten mellan synkronområden
- Artikel 51.2 Gemensamma avräkningsregler för oavsliktliga energiutbyten mellan synkronområden
- Artikel 52 Avräkning av obalanser
- Artikel 53(1) Undantag från införande av 15 minuters avräkningsperiod för obalanser
- Artikel 62(2) Ansökan om undantag från anslutning till den europeiska plattformen för utbyte av balansenergi från frekvensåterställningsreserver med automatisk aktivering
- Artikel 62(2) Ansökan om undantag från anslutning till den europeiska plattformen för utbyte av balansenergi från frekvensåterställningsreserver med manuell aktivering
-
Drift av elöverföringssystem (SO)
- Artikel 127 Definierade parametrar och målparametrar för frekvenskvalitet
- Artikel 137.3 och 137.4 Rampbegränsningar för aktiv uteffekt
- Artikel 141.2 Fastställande av kontrollblock för lastfrekvensreglering (LFC block)
- Artikel 152.14 och 152.16 Samordningsåtgärder för att minska inställningsfel vid frekvensåterställning (FRCE) och åtgärder för att minska FRCE genom att kräva förändringar i produktionen eller förbrukningen av aktiv effekt i kraftproduktionsmoduler och förbrukningsenheter
- Artikel 153 Dimensioneringsregler för frekvenshållningsreserver (FCR)
- Artikel 154.2 Uppdatering av övriga egenskaper hos frekvenshållningsreserverna (FCR)
- Artikel 154.3 Ytterligare krav för grupper som tillhandahåller frekvenshållningsreserver
- Artikel 156.10 Minsta aktiveringsperiod som ska säkerställas av leverantörer av frekvenshållningsreserver (FCR)
- Artikel 156.11 Antaganden och metod för en kostnadsnyttoanalys för att bedöma tidsperiod för aktivering av frekvenshållningsreserver (FCR) under skärpt drifttillstånd
- Artikel 157.1 Dimensioneringsregler för frekvensåterställningsreserver
- Artikel 163.2 Gränser för utbyte av frekvenshållningsreserv mellan systemansvariga för överföringssystem (FCR)
- Artikel 176.1, 177.1, 178.1 och 179.1 Gränser för hur mycket frekvensåterställningsreserver (FRR) och gränser för hur mycket ersättningsreserver (RR) som får utbytas, och som får delas mellan synkronområden.
- Artikel 39.3.a Metod för att fastställa vilken minsta tröghet som krävs för att bibehålla driftsäkerheten och förhindra överträdelser av stabilitetsgränserna
- Artikel 40.5 Omfattningen av datautbyte med systemansvariga för distributionssystem och betydande nätanvändare
- Artikel 40.6 Viktiga organisatoriska krav, roller och ansvarsområden när det gäller datautbyte
- Artikel 67.1 och 70.1 Metod för att bygga de gemensamma året före-, dagen före- och intradags-nätmodellerna från de individuella nätmodellerna och för att spara dem
- Artikel 75.1 Metod för att samordna driftsäkerhetsanalysen
- Artikel 76 och 77 Gemensamma bestämmelser för varje kapacitetsberäkningsregion om regional driftsäkerhetssamordning för region Baltic
- Artikel 76 och 77 Gemensamma bestämmelser för varje kapacitetsberäkningsregion om regional driftsäkerhetssamordning för region Hansa
- Artikel 76 och 77 Gemensamma bestämmelser för varje kapacitetsberäkningsregion om regional driftsäkerhetssamordning för region Nordic
- Artikel 84.1 Metod för att bedöma relevansen för samordnad avbrottsplanering
-
Nödsituationer och återuppbyggnad (ER)
- Artikel 4.2.a Villkoren för att agera som leverantör av skyddstjänster
- Artikel 4.2.b Villkoren för att agera som leverantör av återuppbyggnadstjänster
- Artikel 4.2.e Reglerna för tillfälligt avbrytande och återupptagande av marknadsaktiviteter
- Artikel 4.2.f Särskilda regler för avräkning av obalanser och avräkning av balansenergi
- Artikel 4.2.g Provningsplanen
- Harmonisering av tariffstrukturer för överföring av gas (TAR)
- Balansering av överföringsnät för gas (BAL)
- Driftskompatibilitet och informationsutbyte (INT&DE)
- Mekanismer för kapacitetstilldelning i överföringssystem för gas (CAM)
- Hantering av överbelastningar (CMP)
- FAQ om kommissionsförordningar (nätkoder)
- Elöverföringens kvalitet
- Flexibilitet i elsystemet
- Informationsdelning vid anslutning till elnätet
-
Koncessioner
-
Nätkoncession för linje
-
Pågående remisser - nätkoncession för linje
-
Ärenden nätkoncession för linje 2023
- Ärende 2023-100018
- Ärende 2023-100780
- Ärende 2023-100830
- Ärende 2023-100860
- Ärende 2023-101029
- Ärende 2023-101053
- Ärende 2023-101616
- Ärende 2023-101644
- Ärende 2023-101924
- Ärende 2023-102778
- Ärende 2023-102933
- Ärende 2023-103073
- Ärende 2023-103362
- Ärende 2023-103504
- Ärende 2023-103536
- Ärende 2023-103548
-
Ärenden nätkoncession för linje 2022
- 2022-102856
- Ärende 2022-100086
- Ärende 2022-100087
- Ärende 2022-101369
- Ärende 2022-101717
- Ärende 2022-101884
- Ärende 2022-101889
- Ärende 2022-102252
- Ärende 2022-102377
- Ärende 2022-102378
- Ärende 2022-102379
- Ärende 2022-102469
- Ärende 2022-102475
- Ärende 2022-102503
- Ärende 2022-102507
- Ärende 2022-102553
- Ärende 2022-102592
- Ärende 2022-102689
- Ärende 2022-102726
- Ärende 2022-102768
- Ärende 2022-102801
- Ärende 2022-102832, 2022-102833, 2022-102834
- Ärende 2022-102874
- Ärende 2022-102915
- Ärende 2022-102952
- Ärende 2022-102966
- Ärende 2022-103182
- Ärende 2022-103196
- Ärende 2022-103197
- Ärende 2022-103258
- Ärende 2022-103291
- Ärende 2022-103309
- Ärende 2022-103318
- Ärende 2022-103329
- Ärende 2022-103330
- Ärende 2022-103348
- Ärende 2022-103628
- Ärende 2022-103636
-
Ärenden nätkoncession för linje 2021
- Ärende 2021-100219
- Ärende 2021-100459
- Ärende 2021-100485
- Ärende 2021-100843
- Ärende 2021-101799
- Ärende 2021-101979
- Ärende 2021-102160
- Ärende 2021-102363
- Ärende 2021-102364
- Ärende 2021-102365
- Ärende 2021-102500
- Ärende 2021-102567
- Ärende 2021-102595
- Ärende 2021-102826
- Ärende 2021-102830
- Ärende 2021-102831
- Ärende 2021-102832
- Ärende 2021-102833
- Ärende 2021-102834
- Ärende 2021-102856
- Ärende 2021-102987
- Ärende 2021-102995
- Ärende 2021-103210
- Ärende 2021-103217
- Ärende 2021-103234
- Ärende 2021-103270
- Ärende 2021-103763
- Ärende 2021-103791
- Ärende 2021-103828
- Ärende 2021-103872
- Ärenden nätkoncession för linje 2020
- Ärenden nätkoncession för linje 2019
-
Ärenden nätkoncession för linje 2018
- Ärende 2018-100096
- Ärende 2018-100106
- Ärende 2018-100108
- Ärende 2018-100109
- Ärende 2018-100524
- Ärende 2018-101590
- Ärende 2018-101591
- Ärende 2018-101596
- Ärende 2018-101752
- Ärende 2018-101795
- Ärende 2018-101798
- Ärende 2018-101813
- Ärende 2018-101827
- Ärende 2018-102023
- Ärende 2018-102024
- Ärende 2018-102072
- Ärende 2018-102392
- Ärende 2018-102574
- Ärenden nätkoncession för linje 2017
- Ärenden nätkoncession för linje 2016
- Ärenden nätkoncession för linje 2015
- Ärenden nätkoncession för linje 2013
- Ärenden nätkoncession för linje 2012
- Ärenden nätkoncession för linje 2011
- Ärenden nätkoncession för linje 2010
- Ärenden nätkoncession för linje 2009
- Ärenden nätkoncession för linje 2008
-
Ärenden nätkoncession för linje 2023
- E-tjänst för ansökan om nätkoncession för linje
- Ny som koncessionsinnehavare
- Checklista - Ansökan om nätkoncession för linje
- Fastighetsförteckning och förteckning över rättighetsinnehavare
- Karta och GIS-fil
- Teknisk beskrivning
- Syfte, alternativredovisning och kostnader
- Viktigt med korrekta samråd
- Miljökonsekvensbeskrivning
- Skyddsåtgärder och villkor
- Naturvärdesinventering och fågelinventering
- Magnetfält
- Ledning som påverkar ett område där rennäring bedrivs
- Konsultation med det samiska folket
- Kulturmiljö, landskap och kulturarv
- Giltighetstiden för en nätkoncession för linje
- Överklaga Ei:s beslut om nätkoncession för linje
- Om regler och beslut inte följs
- Omprövning och förlängning av nätkoncessioner
- Återkallelse av nätkoncession eller nätkoncession som löpt ut
- Överlåta en nätkoncession för linje
- Ansöka om förhandsmedgivande
- Ansökan om tillträde till mark för undersökning
- Ansökan om ändring av nätkoncession för linje
- Sammanlägga eller dela en nätkoncession för linje
- Förlängd färdigställandetid
- Så här handlägger Ei ansökan om nätkoncession för linje
-
Pågående remisser - nätkoncession för linje
- Nätkoncession för område
- Koncession för naturgasledning
- Tillstånd att anlägga vissa rörledningar
- Lagar och regler koncessioner
- Så här skickar du in din ansökan
- Kontakta oss på Tillstånd
-
Nätkoncession för linje
- Undantag från kravet på nätkoncession (IKN)
- Marknadsövervakning
- Meddelande till konsument som riskerar avbruten gasöverföring
- Mätning av el
- Nominerad elmarknadsoperatör (NEMO)
-
Rapportera in uppgifter till Ei
- Elavtal och leveransvillkor
- Elavbrott
- Drift- och affärsförhållande (DoA)
-
Förhandsreglering nätavgifter
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar elnät för tillsynsperiod 2024-2027
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar elnät för tillsynsperiod 2020-2023
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar elnät för tillsynsperiod 2016-2019
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar elnät för tillsynsperiod 2012-2015
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar gasnät för tillsynsperiod 2023-2026
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar gasnät för tillsynsperiod 2019-2022
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar gasnät för tillsynsperiod 2015-2018
- Indikatorer för smarta elnät
- Nätavgifter
- Nätutvecklingsplan
- Omdirigering
- Risk- och sårbarhetsanalyser (RSA och ÅP)
- Årsrapporter
- Åtgärder enligt övervakningsplan
- E-tjänsteportal och behörighet
- BankID som e-legitimation
- Tekniska förutsättningar e-tjänster
- Problem att logga in?
-
Reglering av nätverksamhet
-
Reglering - elnätsverksamhet
- Pilotprojekt för att testa nya elnätstariffer
- Effekttariffer
- Villkorade avtal ska metodgodkännas
- Frågor och svar om slopad reduktion av nätavgifter för småskaliga produktionsanläggningar
- Elnätsföretagens intäktsramar 2024-2027
- Elnätsföretagens intäktsramar 2020-2023
- Elnätsföretagens intäktsramar 2016-2019
- Elnätsföretagens intäktsramar 2012-2015
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar elnät för tillsynsperiod 2024-2027
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar elnät för tillsynsperiod 2020-2023
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar elnät för tillsynsperiod 2016-2019
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar elnät för tillsynsperiod 2012-2015
-
Reglering - naturgasverksamhet
- Gasnätsföretagens intäktsramar 2023-2026
- Gasnätsföretagens intäktsramar 2019-2022
- Gasnätsföretagens intäktsramar 2015-2018
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar gasnät för tillsynsperiod 2023-2026
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar gasnät för tillsynsperiod 2019-2022
- Dokument - förhandsreglering av intäktsramar gasnät för tillsynsperiod 2015-2018
-
Reglering - elnätsverksamhet
- Tillsyn
- Ursprungsmärkning av el
-
Konsument
-
El
- Elavtal
- Elavbrott
- Elmätare och mätning av din elanvändning
- Elnätsföretagens effekttariffer
- Elnätsavgiften och anslutning till elnätet
- Flytta och minska din elanvändning
- Frågor och svar för dig som är elkonsument
- Elmarknaden
- Nätnyttoersättning
- Mikroproduktion av el
- Svara på remiss - tillstånd om kraftledning för el (koncession)
- Vilka elledningar kräver tillstånd?
- Fjärrvärme
- Naturgas
- Råd och tips
- Har du en fråga?
- Aktörerna på energimarknaderna
-
El
-
Om oss
-
Vår verksamhet
- Uppdrag och styrning
-
Regeringsuppdrag
- Regeringsuppdrag 2023
- Regeringsuppdrag 2022
- Regeringsuppdrag 2021
- Regeringsuppdrag 2020
- Regeringsuppdrag 2019
- Regeringsuppdrag 2018
- Regeringsuppdrag 2017
- Regeringsuppdrag 2016
- Regeringsuppdrag 2015
- Regeringsuppdrag 2014
- Regeringsuppdrag 2013
- Regeringsuppdrag 2012
- Regeringsuppdrag 2011
- Regeringsuppdrag 2010
- Regeringsuppdrag 2009
- Regeringsuppdrag 2008
- Organisation
- Vår historia
- Lagar och regler
- Personuppgifter
- Allmänna handlingar
- E-diarium
-
Statistik och öppna data
- Historiska jämförpriser på avtal - elhandel
- Kunder per avtalstyp - elhandel
- Leveranssäkerhet - elnät
- Nätavgifter - elnät
- Ekonomiska uppgifter - elnät
- Tekniska uppgifter - elnät
- Ekonomiska uppgifter - naturgas
- Tekniska uppgifter - naturgas
- Ekonomiska uppgifter - fjärrvärme
- Tekniska uppgifter - fjärrvärme
- Öppna data
- Projekt
- Upphandling
-
Jobba på Ei
- Lediga jobb
- Bra arbetsvillkor
-
Medarbetare berättar
- 20 år på Ei men Roger har aldrig långtråkigt
- Evas resa från handläggare till chef
- Vårt område är viktigt för samhället och för energiomställningen
- Sara byter Sverige mot Slovenien under ett halvår
- Fokus på framtidens energimarknad i nytt projekt
- Vill man ändra på något så måste man engagera sig
- Här övervakas all handel med el och gas
- När hemarbete har blivit vardag
- Träffa fler av våra medarbetare
- Student
- Publikationer
- Nyheter
- Kalendarium
- Press och media
- Kontakta oss
- Anmäl till Ei
-
Vår verksamhet
- E-tjänster och självservice
- Om webbplatsen
-
Bransch