Vill du lyssna på innehållet på ei.se? Starta genom att trycka på Spela upp i verktygspanelen. Du kan också pausa, stoppa, spola framåt eller bakåt, justera volym och uppläsningshastigheten.

Tekniska förutsättningar e-tjänster

Energimarknadsinspektionens (Ei) e-tjänster för inrapportering fungerar bäst med dessa förutsättningar.

Tekniska förutsättningar

E-tjänsten fungerar bäst i PC och webbläsaren Google Chrome. Tjänsten stödjer inte Mac.

Om du använder mobilt BankID på en Androidenhet behöver du version 4.2 eller senare version av operativssystemet Android.

Du behöver ha skärmupplösning inställd på minst 800*600 pixlar men vi rekommenderar ännu högre. Risken är annars en sämre användarupplevelse där exempelvis information och knappar inte visas.

Har du problem med att logga in?

Det kan bero på att du tidigare har varit inloggad i någon av våra andra e-tjänster och att det ligger kvar cookies från den gamla inloggningssessionen. Testa något av de här alternativen och se om det hjälper.

  • Rensa cookies i webbrowsern eller
  • Öppna ett Inkognito-fönster i Google Chrome.

Så här öppnar du inkognito-fönster

  1. Öppna Chrome på datorn.
  2. Klicka på Mer uppe till höger Nytt inkognitofönster.
  3. Ett nytt fönster öppnas. Kontrollera att inkognitoikonen visas uppe i hörnet.

Om du fortfarande har problem att logga in hör av dig via mejl till Ei. Här hittar du kontaktuppgifter till oss. Du kan också använda kontakformuläret längst ner på denna sida.

Skicka meddelande till oss

Eftersom Energimarknadsinspektionen (Ei) är en myndighet gäller offentlighetsprincipen. Det innebär att innehållet i ditt meddelande kan bli allmän handling och lämnas ut om någon begär det. Fyll i dina kontaktuppgifter om du vill att vi ska kunna nå dig, men undvik helst känsliga uppgifter i meddelandet.

Läs mer här om allmänna handlingar och offentlighetsprincipen och hur vi hanterar personuppgifter.








AvsandarURL