2026-06-11 05:54:26
NYHET
Här finns presentationen från seminariet den 7 maj
Intresset var stort när Energimarknadsinspektionen (Ei) bjöd in till ett digitalt seminarium om totex och effektiviseringsincitament i elnätsregleringen den 7 maj. Missade du seminariet? Här kan du ta del av presentationen.
Cirka 300 personer loggade in för att höra mer om totex-reglering och hur effektiviseringsincitament används för att simulera konkurrens på marknader med naturliga monopol.
Syftet med webbseminariet var att ge en översiktlig och pedagogisk genomgång av varför effektiviseringsincitament behövs, hur effektivitet kan definieras och mätas samt hur Ei arbetar med benchmarking i intäktsramsregleringen.
Stort tack till alla som deltog och för frågor och inspel under seminariet!
Mer information om totex och elnätreglering publiceras allteftersom på sidan intäktsramar elnät och gasnät. Anmäl dig gärna som prenumerant om du vill ha nyheter direkt i din e-post.
016-16 27 00
forhandsreglering_el@ei.se